Monday, March 15, 2010
Vanliga missförstånd om tävlingscyklar för pendling

Sen finns det naturligtvis hybridcyklar men mindre brant vinkel. Bilden föreställer min egen Genesis Day One som är en single speed/fixed färdig för crossdäck och med utrymme för stänkskärmar. Gaffelvinkeln är inte alls lika brant som på en tävlingscross.
Hett tips är alltså; om du letar efter en vintercykel med utrymme för stänkskärm för pendling men med "bokstyresgeometri" så sluta leta efter en cyclocross som kan passa. Leta efter hybrider eller rena touringcyklar. Stålramar beter sig väldigt bra när underlaget börjar bli elakt och isigt.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
About Me
Verktyg
Labels
teknik
prylar
Bike Advocacy
Roberto Vacchi
dopning
geometri
kadens
träning
vintercykling
Butiker
Eddy Merckx
Glasrikeresan
Lance Armstrong
Passion
Pro Tour
Sadel
Tester
Testvinnare
VM
artikel
cyclocross
cykeltävling
cykling
film
fåglum
intervju
klassiker
linjecykling
peloton
reflektioner
single speed
Bloggrulle
Proffsklungan.nu
Blog Archive
-
▼
2010
(21)
-
▼
March
(21)
- Nu flyttar bloggen!
- Kadensen
- Roberto Vacchi hos Engstrand 45 minuter TV8
- Vanliga missförstånd om tävlingscyklar för pendling
- Bröderna Fåglum 1969
- Ser fram emot säsongen
- Sadlar
- Linjecykling
- Kopior av Cinelli Spinacci!
- Vintern är snart över
- Carl-Gustaf Lindstedt
- 2010 års bästa cykel?
- Cykelvägar
- Armstrong 2010
- Pendling
- Google Maps för cykeln
- Stort tack, Kadens!
- Merckx Gara
- Cycling på Upplandsgatan
- Deda Elementi
- Glasrikeresan
-
▼
March
(21)
Hall of Shame dopers

Riccardo Ricco
0 comments:
Post a Comment